Premsa universitària de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l'Alguer|dijous, juny 27, 2019
Sou aquí: Home » Vida universitària » Com és que Beethoven va poder seguir component quan va perdre l’oïda? Tercera sessió dels NeuroConcerts de la UB

Com és que Beethoven va poder seguir component quan va perdre l’oïda? Tercera sessió dels NeuroConcerts de la UB 

compartir

Beethoven

Aquesta pregunta trobarà resposta durant la tercera sessió dels NeuroConcerts de la Universitat de Barcelona (UB). L’activitat, titulada «Ludwig, em sents? Música, composició i imaginació», tindrà lloc dimecres, 17 d’abril, a les 20 h, al Paranimf de l’Edifici Històric. Hi participaran Carles Escera, catedràtic de Neurociència Cognitiva de la UB, juntament amb els experts de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) Sofía Martínez i Ignasi Gómez, a més de l’Orquestra de la UB. La sessió, que té per objectiu analitzar com estan representats els sons al cervell i com funciona el procés de percebre la composició musical, s’inscriu en el marc del projecte NeuroUB.

 Carles Escera dirigeix l’Institut de Recerca en Cervell, Cognició i Conducta (IR3C) i el Grup de Recerca de Neurociència Cognitiva de la UB. Els seus interessos actuals se centren a comprendre com el cervell és capaç d’originar l’experiència auditiva —com hi sentim—, i de manera més genèrica, en la funció cerebral. Els seus estudis es fonamenten en l’enregistrament de les ones cerebrals mitjançant tècniques d’electroencefalografia per estudiar respostes evocades per estímuls i la sincronització dels ritmes cerebrals. Ha estat professor visitant a les universitats d’Hèlsinki (Finlàndia) i Bremen (Alemanya). És autor d’un centenar d’articles en revistes científiques d’alt impacte, i ha impartit conferències i cursos en universitats de diversos països, com ara Finlàndia, Alemanya, el Regne Unit, Singapur i el Japó.

 Sofía Martínez Villar és experta en percepció auditiva i professora titular de Percepció Auditiva a l’ESMUC. S’ha format com a flautista, musicòloga i especialista en formació auditiva al Conservatori Superior de Música de Salamanca, a la Universitat de Valladolid, a la Universitat de Barcelona i a l’Institut de Recerca Musical de la Universitat de Londres.

 Ignasi Gómez Margarit és professor superior de música (als conservatoris de Badalona i de Barcelona, 1989), màster en Animació de Concerts Didàctics (Universitat de Granada, 1999), i diploma d’estudis avançats en Didàctica de la Música (UB, 2007). La seva tasca docent s’ha desenvolupat en les etapes infantil, primària i secundària i, especialment, en el món de les escoles de música. Ha estat cap d’estudis del Conservatori de Terrassa (1989-1997) i és professor del Departament de Pedagogia de l’ESMUC des de l’any 2003.

 NeuroUB: Neurociència, Música i Art és un projecte de divulgació científica nascut amb motiu de l’Any de la Neurociència a Espanya i que té com a objectiu principal fomentar l’interès social per les neurociències.♦

neuroConcerts

Related posts:

Afegir un Comentari

You must be logged in to post a comment.