Premsa universitària de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l'Alguer|dijous, juny 29, 2017
Sou aquí: Home » Universitats » “Cara o creu”, una exposició comissariada per estudiants al Centre Cultural la Mercè / UdG

“Cara o creu”, una exposició comissariada per estudiants al Centre Cultural la Mercè / UdG 

compartir

278404b7-30d2-4b1d-a13a-cc135f52836d_b

El Centre Cultural la Mercè acull des del 13 de febrer, i durant un mes, “Cara o Creu. Jugant amb el cànon”, en què una sèrie d’artistes contemporanis qüestionen el cànon convencional de bellesa. La mostra és comissariada per estudiants d’Història de l’Art, en col·laboració amb l’Escola Municipal d’Art.

 El Centre Cultural la Mercè acull durant un mes “Cara o Creu. Jugant amb el cànon“, en què una sèrie d’artistes contemporanis qüestionen el cànon convencional de bellesa.

 Des del dijous 13 de febrer i fins el 14 de març, el Centre Cultural la Mercè exposarà la mostra “Cara o Creu. Jugant amb el cànon”, un projecte, que combina obres originals i reproduccions i que ha estat comissariat per un grup d’alumnes de segon cicle del Grau en Història de l’Art de la Universitat de Girona (Amanda Bolívar, Mercè Casas, Sara Escaño, Cecilia Galindo i Maria Soler) en el marc de l’assignatura Historiografia i Metodologia.

 “Cara o Creu. Jugant amb el cànon”, coordinat per la professora Lluïsa Faxedas i el director de l’Escola Municipal d’Art, Jordi Armengol, mostra com, en els darrers anys, els artistes han jugat amb el cànon de bellesa establert al llarg de la història, creant noves visions i fent visible l’altra cara de la moneda.

 L’exposició, que combina obres originals i reproduccions, compta amb obres de dos artistes catalans, Guim Tió (Barcelona, 1987) i Rai Escalé (Barcelona, 1964), que ofereixen una visió impactant i innovadora de com l’art pot transformar la realitat. D’altra banda, i a través d’artistes internacionals com Ana Mendieta (La Havana, 1948 – Nova York,  1985), Jenny Saville (Cambrige, 1970), Wes Naman (Mèxic) i Orlan (Saint Étienne, 1947) es fa una aproximació a diferents formes de mostrar de quina manera la bellesa ha traspassat els seus límits. L’exposició també compta amb un espai lúdic, un lloc on els visitants poden experimentar la sensació de distorsionar la seva imatge, i veure, per tant, l’altra cara de la moneda.

 L’objectiu del projecte, que enguany s’ha dut a terme per primera vegada, és el de portar a la pràctica els coneixements adquirits al llarg del grau i concretar-los en un treball que transcendeixi més enllà de l’aula. La col·laboració amb l’Escola Municipal d’Art també permet establir també un diàleg amb els seus estudiants.♦

Related posts: