Premsa universitària de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l'Alguer|divendres, juny 23, 2017
Sou aquí: Home » Universitats » CICLE: “Mirades crítiques sobre la història dels videojocs a Espanya: molt més que una tecnologia per a l’entreteniment” / SCHCT / UPC

CICLE: “Mirades crítiques sobre la història dels videojocs a Espanya: molt més que una tecnologia per a l’entreteniment” / SCHCT / UPC 

compartir

101231_videojocs

2ª SESSIÓ DEL CICLE:

“Publicacions i comunitats pioneres en la informàtica personal: revista Microbit”. a càrrec de Ramon Sangüesa (professor titular de la Universitat Politècnica de Catalunya).

Dijous 22 d’octubre, a les 19:00 h, a l’Institut d’Estudis Catalans, sala Prat de la Riba (C/del Carme, 47, Barcelona). 

Des de la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), dediquem tot un cicle a la història dels videojocs a Espanya, que consistirà en tres xerrades diferents. Quan pensem en els orígens dels videojocs, sovint ens fixem únicament en els aparells tecnològics a través dels quals s’hi jugava, o  també en els personatges dissenyats a base de píxels que van esdevenir populars. No obstant això, des d’aquests punts de vista s’obliden moltes altres històries i episodis que també formen part de la història dels videojocs i que no necessàriament estan centrats en màquines o personatges digitals.

La segona sessió, a càrrec de Ramon Sangüesa, es centrarà en el coneixement de la revista MicroBit, una revista avançada al seu temps i que a principis dels anys 80 va facilitar l’arribada de la informàtica personal, la programació i els videojocs a una comunitat molt àmplia. Tanmateix, mentre que la combinació de practicitat i profunditat van ser un dels punts forts de l’èxit de la revista, també és cert que les peculiars circumstàncies del món editorial especialitzat en aquells anys en foren la clau de la seva fugacitat. Així mateix, es presentaran els punts principals d’aquest rar fenomen desde dins, a partir de la veu d’un dels seus col·laboradors, amb la voluntat de contrastar també l’actual encapsulament d’aquesta mena de comunitats d’aprenentatge i pràctiques sorgides a partir de la dècada dels 80, respecte a les actuals configuracions del fenomen hacker i maker. 

Ramon Sangüesa és  professor titular de la Universitat Politècnica de Catalunya. Va participar en la creació de MicroBit i després ha promogut i estudiat moltes iniciatives d’innovació tecnològica. És també professor afiliat al Departament de Sociologia de la Universitat de Columbia a Nova York. Ha treballat els darrers deu anys en la intersecció entre innovació social, aprenentage col·lectiu, comunicació de la ciència i recerca híbrida entre l’art, la tecnologia i el disseny. Ha estat cofundador de Citialb, La Mandarina de Newton y Equipocafeína.

Aquest col·loqui forma part del cicle “Mirades crítiques sobre la història dels videojocs a Espanya: molt més que una tecnologia per a l’entreteniment”, que organitza la SCHCT en col·laboració amb el CEHIC-UAB. Aquest serà un cicle de tres sessions que oferirà una mirada retrospectiva sobre els inicis i el desenvolupament de l’oci electrònic a Espanya, més enllà del coneixement dels aparells tecnològics i els seus creadors. Al respecte, el cicle procura presentar el coneixement sobre els orígenes dels videojocs, com un fenomen  complex i amb molts més actors i institucions implicades del que es podria pensar inicialment. ♦   

 

COL·LOQUI EN DIRECTE VIA STREAMING … CLICAR AQUÍ

Related posts: