PUBLICITAT

Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Noves exposicions d’ACVic-Centre d’Arts Contemporànies: La utopia de l’autogestió i les morts violentes

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

vic

Sota el títol d’En color i en blanc i negre. Entre utopies i realitats, acull dues noves exposicions que reivindiquen una societat millor però des de diferents perspectives.

A Cada-ver-es. Cada-vez-más, Teresa Mulet denuncia els milers de morts violentes que es donen a països com Veneçuela on “el número d’aquest tipus de morts s’eleva a 24.000 anualment”. Un fenomen que també està present a Europa “on hi ha precedents com la Guerra Civil espanyola o el règim nazi”.

Ramon Parramon ha estat l’encarregat de presentar X-Ville, una vídeocreació de Jordi Colomer que plasma “la construcció d’una ciutat amb estructures autogestionades”, inspirada en les tesis de l’arquitecte hongarès Yona Friedman.

 

Sota el títol d’En color i en blanc i negre. Entre utopies i realitats, ACVic Centre d’Arts Contemporànies acull dues noves exposicions que reivindiquen una societat millor però des de diferents perspectives. “Ambdues mostres parteixen d’idees contraposades però tenen en el rerefons la demanda d’una societat millor ja sigui des de la visió de futur d’X-Ville, a la recerca de la utopia, o a partir del bany de realitat de Cada- ver-es. Cada-vez-más, que clama contra la mort violenta de persones”, com ha explicat Ramon Parramon, director artístic del centre, a la inauguració. Ambdues exposicions es podran visitar fins al 2 d’abril.

A Cada-ver-es. Cada-vez-más, l’artista Teresa Mulet (Caracas, 1970), filla d’un exiliat català, denuncia els milers de morts violentes que es donen a països com Veneçuela on “el número d’aquest tipus de morts s’eleva a 24.000 anualment”. Un fenomen que, com diu la creadora, no és exclusiu d’Amèrica Central i del Sud sinó que també està present a Europa “on hi ha precedents com la Guerra Civil espanyola o el règim nazi”. L’exposició, que es va exhibir originalment a Veneçuela, inclou una quarentena de peces de gran format amb siluetes blanques amb la forma d’un cadàver que se superposen fins a diluir- se en una gran taca. Mulet ha destacat “la gran experiència” d’haver produït de nou l’exposició a Vic amb la col·laboració d’entitats com el Centre Ocupacional Sant Tomàs i l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic. La impressió dels cadàvers “ha estat com experimentar de nou el sentiment de cada una d’aquestes morts”, ha dit.

Davant de l’absència de Jordi Colomer (Barcelona, 1962) a l’acte per motius familiars, Parramon ha estat l’encarregat de presentar X-Ville al públic, una vídeocreació en la qual han col·laborat alumnes de l’artista i que plasma “la construcció d’una ciutat amb estructures autogestionades, on hi ha un mercat, barraques, etc”. El treball s’inspira amb les tesis de l’arquitecte hongarès dels anys 70 Yona Friedman que defensava la necessitat de generar utopies canviant els comportaments com una resposta col·lectiva a la insatisfacció. L’obra ha guanyat la 1a Edició del Premi de Videocreació, un certamen impulsat per la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Arts Santa Mònica i LOOP Barcelona.♦

Imatge: Obra de Teresa Mulet. Monmar Comunicació / ACVic Centre d’Arts Contemporànies ©

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT