Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Les ‘startups’ catalanes de cultura digital tornen al 4YFN Barcelona (28 de febrer i el 3 de març)

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

El 4YFN, un dels congressos de startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, arriba a la seva setena edició entre el 28 de febrer i el 3 de març. Amb més de 700 expositors i una assistència prevista de més de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors, el 4YFN —que va néixer en paral·lel Mobile World Congress—té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de networking, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya serà present al saló barceloní a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i de la Direcció General d’Innovació i Cultura digital, amb un estand que, sota la marca d’internacionalització Catalan Arts, està a disposició de les empreses catalanes de cultura digital per impulsar la seva notorietat a nivell internacional.

La participació al 4YFN s’emmarca dins l’estratègia del Departament de Cultura de donar impuls al creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i esdeveniments internacionals com el 4YFN.

Entre les catorze empreses acollides a l’estand 6C1 del Departament de Cultura, hi ha estudis i desenvolupadors de jocs i videojocs en línia; diverses plataformes per al desenvolupament i la recomanació de continguts audiovisuals; startups especialitzades en transmèdia i monetització de continguts digitals; empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per a la difusió musical; desenvolupadors d’apps educatives i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art. El llistat de les companyies és el següent:  

2Awesome Studio: un estudi i publisher independent especialitzat en portabilitat i desenvolupament de jocs de qualitat.

Antidote: una plataforma de jocs tot en un per a estudis i jugadors.

Arspect: un marketplace que ofereix una experiència dinàmica i personalitzada a través del lloguer d’art

Aulart: és la plataforma EdTech líder per a la indústria de la música contemporània.

Coeli Patform: és un software com a servei (SaaS) dissenyat per documentar, gestionar i publicar col·leccions patrimonials.

Col·lectiu Cultura: una plataforma per connectar persones, institucions i empreses en zones no metropolitanes.

EDvidence: és un ecosistema d’incubació per a startups EdTech i altres iniciatives educatives que combina la recerca universitària amb la formació en innovació empresarial.

GameBCN: programa d’incubació global de Barcelona, ​​que ajuda els estudis de videojocs a professionalitzar la seva producció i maximitzar les seves oportunitats de negoci.

La Tempesta: empresa que dissenya i produeix nous formats i experiències innovadores a la cultura i el patrimoni a través de la creativitat digital.

Messcellany: empresa interdisciplinària especialitzada en la producció de projectes que combinen les noves arts i tecnologies multimèdia amb les arts escèniques.

myStageplataforma digital per a la gestió i promoció del sector de les arts escèniques i la música en directe que apropa artistes, programadors i públic.

OffBeat: comunitat global d’amants de la música. És l’espai on els fans poden crear una identitat musical que els defineix a través dels mons digitals.

Unison.: primer operador de gestió de drets d’autor musicals privat i amb ànim de lucre a Espanya i un dels tres pioners a Europa.

Windowsight: plataforma d’streaming per mostrar art visual a televisió alhora que dóna suport als artistes i oferir una experiència d’art accessible, assequible.

Durant els dies de la fira, aquestes empreses podran mostrar als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, reflectint les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement. El 4YFN els ofereix una gran ocasió per guanyar visibilitat i per establir connexions internacionals amb possibles socis i inversors d’arreu del món, i l’estand posa a la seva disposició espais per a reunions que els permetin explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional.

Alhora, en el mateix estand, els tècnics presentaran les polítiques de suport i els instruments financers del Departament de Cultura per a les empreses creatives i treballaran per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les startups catalanes. A més per oferir una difusió més àmplia de la seva participació s’ha publicat un llibret de startups.

En el marc de la fira, el dijous 3 de març s’ha organitzat una sessió de pitching en què es parlarà dels nous models de negoci al mercat digital cultural i una conferència en la qual es debatrà com Catalunya s’ha convertit en capdavantera en la captació de talent i la creació de videojocs. La sessió tindrà lloc entre les 10h i les 11.30h i, en la primera part i moderat per la consultora d’innovació cultural, Antonella Broglia, hi haurà les presentacions de les empreses Antidote Aulart, OffBeat, Unison i Windowsight. Aquestes empreses han obtingut un Préstec Participatiu Digital, l’ajut financer que el Departament de Cultura a través de l’ICEC va posar en marxa ara fa set anys per ajudar a la creació de startups en el camp de la cultura digital.

Després d’aquesta sessió de pitching, l’Associació de Desenvolupadors i Editors de Videojocs (Devicat) organitza una taula amb Alexandra Samper Martínez (Tecnocampus – UPF), Oscar Sahun (GameBCN), Pasqual Batalla (Socialpoint) on es debatrà sobre el talent existent actualment a Catalunya i la gran varietat d’oferta formativa que s’ofereix als joves.

Notícia anterior
Notícia posterior
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere