Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

El Centre del Carme Cultura Contemporània de València recupera el pols prepandèmia amb 77.528 visitants entre abril i juny de 2022, amb un 46,3 % de joves

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

El Centre del Carme registra la segona millor dada de visitants del segon trimestre de la seua història i supera xifres anteriors a la crisi sanitària

El centre es consolida com un referent entre el públic més jove, amb un 46,35 % 

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha aconseguit atraure en el segon trimestre de 2022 un total de 77.528 visitants, la segona millor xifra de la seua història, segons l’estudi de dades mensuals que es realitza des de l’any 2015. 

El CCCC va assolir la xifra més alta de visitants l’any 2018, amb un total 120.247 entre abril i juny. La segona millor dada en el mateix període s’ha registrat enguany, amb 77.528 visitants, seguit de 2019, amb un total de 70.650. D’aquesta manera, el centre d’agitació cultural es mou ja en xifres anteriors a la crisi sanitària. 

L’atractiu de la programació expositiva i de les diverses propostes culturals del Centre del Carme, després de l’arribada a la direcció de José Luis Pérez Pont en 2016, s’ha traduït en un augment significatiu del nombre de visitants, però especialment en un important increment del públic jove. 

135.837 visitants en el primer semestre de l’any

Pel que fa a la dada acumulada del semestre, en aquesta primera meitat de l’any el Centre del Carme ha rebut un total de 135.837 visitants, la qual cosa suposa un 62,52 % més que en els sis primers mesos de 2021. 

El CCCC s’ha consolidat també en els últims anys com un referent per als més joves, i així ho reflecteixen les xifres de públic infantil i juvenil, que continuen a l’alça i han suposat el 46,35 % del total de visitants rebuts entre gener i juny de 2022. 

El Centre del Carme ofereix una programació atractiva per a totes les edats, en la qual conviuen disciplines d’estil més clàssic amb propostes disruptives vinculades a l’art urbà, la dansa contemporània, la música electrònica o la ‘performance’. A més del calendari d’exposicions, el CCCC compta amb una intensa agenda que inclou concerts, festivals, cicles de dansa o arts escèniques en espais no convencionals; projeccions de cinema; contacontes; xarrades i trobades, i inclús una iniciativa impulsada especialment per al públic sénior, el projecte de mediació cultural La Merienda, entre altres. 

“El model de gestió que vaig dissenyar en el meu projecte de direcció per al Centre del Carme va donant resultats i assolint l’objectiu de connectar amb els públics i acostar-los a la cultura contemporània, fent que el CCCC esdevinga un espai de vida quotidiana. Amb una programació dinàmica, plural i de qualitat, posem molta cura en les necessitats de diversos segments de població, especialment les famílies i la joventut. Durant els últims sis anys es pot apreciar com aquest nou model d’institució cultural evoluciona amb força, i obté la ratificació de la ciutadania”, assegura José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus i del CCCC.

El públic jove ja supera l’adult

La xifra total de públic juvenil i infantil que ha acudit al Centre del Carme en el primer semestre d’aquest 2022 suposa el 46,35 % del total de visitants, una dada que supera en tres punts el segment d’adults, amb un 43,04 %, sense incloure els majors de 65 anys, que ocupen un 10,61 % de la quota total. 

De les 135.837 persones que van visitar el CCCC en el primer semestre d’enguany, 108.814 ho van fer atrets per les propostes expositives, mentre que 27.023 —un 19,9 % del total— van assistir a alguna de les activitats culturals. La dada de dones i homes que van visitar les exposicions entre gener i juny també es manté molt igualada, amb un 56,26 % de dones i un 43,74 % d’homes. 

Durant el segon trimestre de l’any, els visitants han pogut gaudir de creacions contemporànies amb llenguatges i temàtiques molt diversos. La conscienciació mediambiental ha sigut l’eix temàtic de ‘DULK. Procés natural’, projecte de l’artista responsable de la falla municipal de 2022, Antonio Segura, així com ‘Emergency on Planet Earth’, en què artistes urbans nacionals i internacionals comparteixen les seues inquietuds sobre les diverses problemàtiques que afecten el medi ambient, en la sala Ferreres-Goerlich. 

Les exposicions produïdes pel Consorci de Museus que formen part del calendari oficial de World Design Capital València 2022 —‘Per què soc així?’, ‘Fruites de disseny’, ‘Nude. 20 anys. 20 dissenyadors’ i ‘Play with Design’— posen en relleu la importància del disseny en la nostra societat, mentre que la sala Dormitori exhibeix, des de mitjans de maig, 19 obres d’artistes contemporanis de la Comunitat Valenciana adquirides per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport en 2021, en l’exposició ‘Art contemporani de la Generalitat Valenciana V’. Per la seua banda, la instal·lació interactiva ‘Diana Blok. Monòlegs de gènere’, que es pot visitar en la sala 2, desafia la comprensió històrica i cultural de gènere, i va més enllà de les convencions. 

Les mostres ‘Pamen Pereira. El final del somni’, ‘Artistes i màquines. Diàlegs en el desenvolupament de l’art digital’; els concerts de CCCC Music Lab; el festival SONORAS; les trobades amb escriptors de VLC Negra, o els cicles de xarrades ‘No es tener algo serio, es vivir algo sano’ i ‘Encuentros conversados’ són altres de les propostes que han omplit les sales i els claustres del centre durant els sis primers mesos de 2022.

Visitants del País Valencià

Quant a les dades de visitants segons la seua procedència, en el primer semestre de l’any, els residents del País Valencià representen el 73,66 % del total, la qual cosa mostra la importància de les propostes culturals del centre entre els valencians i valencianes, mentre que el 7,61 % correspon a la resta d’Espanya i el 18,73 % a públic internacional, de 100 nacionalitats diferents. 

Per estats, França i Itàlia se situen al capdavant, amb un 14,96 % i un 14,14 % del total, respectivament; seguits dels Països Baixos, amb un 13,31 %; Alemanya, amb un 12,25 %, i el Regne Unit, amb un 7,47 % del total. 

Notícia anterior
Notícia posterior
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere