Catalunya rep 9 ajuts a la convocatòria “Advanced Grants 2012” del Consell Europeu de Recerca (ERC)
Catalunya rep 9 ajuts a la convocatòria “Advanced Grants 2012″ del “European Research Council” (ERC), 2 més que l’any passat
La cinquena convocatòria de les beques Advanced Grants del Consell Europeu de Recerca (ERC en les seves sigles angleses), corresponent a l’any 2012 i resolta avui, ha concedit aquests ajuts per valor de 680 milions d’euros a 302 investigadors de tot Europa. 15 d’aquests Advanced Grants desenvolupen els seus projectes de recerca a l’Estat espanyol, dels quals 9 són investigadors que pertanyen a universitats catalanes i centres i instal·lacions de recerca. L’any passat el nombre d’investigadors catalans distingits van ser 7.
En concret, 4 investiguen a universitats (2 a la Universitat Pompeu Fabra, 1 a la Universitat de Barcelona i un més a la Universitat Autònoma de Barcelona), 3 més corresponen a centres CERCA de la Generalitat (1 a l’Institut Català d’Investigació Química –ICIQ Tarragona–; 1 a Markets, Organizations and Votes in Economics – MOVE- i un altre al Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria – CIMNE-), un més al Barcelona Supercomputing Center i el novè a l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis d’Aigua (IDAEA-CSIC). Dels nou investigadors premiats, dos –Xavier Tolsa (UAB) i Albert Marcet (MOVE)- són investigadors de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)
La relació d’investigadors catalans distingits són:
Xavier Tolsa (UAB). ICREA. Ciències físiques i enginyeries
Vicent Caselles (UPF). Ciències físiques i enginyeries
Susana Narotzky (UB). Ciències Socials i Humanitats
Núria Sebastián (UPF). Ciències Socials i Humanitats. Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat el 2012
Xavier Oliver (CIMNE). Ciències físiques i enginyeries
Antonio Echevarren (ICIQ). Ciències físiques i enginyeries
Albert Marcet (MOVE). ICREA. Ciències Socials i Humanitats
Mateo Valero (director del BSC). Ciències Físiques i Enginyeries
Romà Tauler (IDAEA – CSIC). Ciències físiques i enginyeries
El secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà, ha declarat que “aquests ajuts confirmen el lideratge català en recerca a tot el sud d’Europa”. Castellà ha afegit que aquests resultats “són el reconeixement europeu a la nostra excel·lència i han de ser un orgull per a tot el país”.
Els Advanced Grants de Catalunya representen enguany un 3% del total europeu en aquests convocatòria i un 60% del total estatal. Les convocatòries Advanced Grants financen els millors projectes de recerca d’investigadors ja consolidats a nivell europeu i s’atorguen únicament per criteris d’excel·lència científica. La seva dotació per projecte és fins a 2,5 milions d’euros.
Amb aquests últims resultats, són 39 els investigadors catalans que han obtingut ajuts Advanced Grants des del 2008, any de la seva primera convocatòria (22 de centres CERCA, 14 d’universitats catalanes, 2 instal·lacions singular –ICTS i BSC-) i un més al CSIC. Del total de 39 investigadors, 19 desenvolupen les seves tasques als centres i universitats catalanes amb contractes ICREA.♦