Encontre d’estudiants dels països catalans i occitans a Tolosa de Llenguadoc
Una delegació d’estudiants catalans del CEUCAT visita representants de les universitats occitanes i nord-catalana a Tolosa de Llenguadoc per iniciar la dinàmica FEPCO
Una delegació d’estudiants catalans, encapçalada per Gemma Espigares, Presidenta del Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes, s’han reunit a Tolosa de Llenguadoc amb representants de diferents universitats occitanes i de Catalunya Nord.
Per part de la delegació occitana/nord-catalana hi havia representades les universitats de Montpelhièr, Perpinyà i l’amfitriona Tolosa de Llenguadoc a través dels presidents de les federacions d’associacions d’estudiants d’aquestes universitats i també el president de l’Associació catalana d’estudiants a la Universitat de Perpinyà, Tayssir Azouz, i el president de la Federació d’estudiants dels països catalans i occitans (FEPCO) Fabien Ginoux.
Aquesta nova trobada, celebrada per primer cop en terres occitanes, ha donat lloc a la creació d’un grup de treball que en els pròxims mesos ha de poder articular el reglament i estatuts per endegar el projecte FEPCO entre les quatre regions que en formen part (Migdia-Pirineus, Llenguadoc-Roselló, Principat de Catalunya i Illes Balears).
“La dinàmica pot esdevenir un moviment estudiantil nou que permeti crear sinergies entre les regions de parla catalana i occitana i poder compartir experiències i model de representació diferents que sempre són un aprenentatge” afirma Gemma Espigares, qui també afirma que es poden dur a terme activitats esportives i culturals en comú.
Ara caldrà debatre en el sí del ple del CEUCAT la participació conjunta en aquest projecte o bé l’adhesió particular de cadascuna de les universitats catalanes.♦