El Govern de la Generalitat de Catalunya admet que hi ha 3.000 universitaris que no poden pagar els seus estudis
El conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell, ha admès aquest dimecres que a Catalunya existeixen uns 3.000 estudiants universitaris que no puguin pagar les seves matrícules dels gairebé 200.000 que hi ha en aquesta comunitat.
En una intervenció davant del ple del Parlament de Catalunya, ha assegurat que es tracta d’un xifra que es manté en la mitjana dels últims anys i que no ha registrat cap “canvi significatiu” aquest any malgrat la situació econòmica.
El conseller Mas-Colell ha apuntat que, per millorar qüestions com aquesta, el seu departament insisteix en “reclamar” recurrentment el traspàs de la gestió de les beques, una gestió que ara està en mans de l’Estat.
La diputada d’ERC Marta Vilalta ha advertit al conseller que els impagats són problema mentre hi hagi “un sol alumne” que tingui problemes per afrontar el pagament de la matrícula o, directament, per entrar a la universitat.
Per als republicans un dels punts clau per a la millora de l’educació universitària és aconseguir un “traspàs efectiu” de la gestió de les beques, cosa que ara com ara no s’ha produït. ♦