Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

El Pla estratègic de les Terres de l’Ebre s’obre a la ciutadania amb una enquesta en línia / URV

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

 

El Pla Estratègic de les Terres de l’Ebre s’obre a la ciutadania amb una enquesta en línia. A més de comptar amb l’opinió de tothom, així es podrà copsar el suport ciutadà que reben alguns elements estratègics del Pla. L’enquesta ja està activa, és anònima i es pot contestar fins a final del mes d’octubre.

 Ja s’ha activat la pàgina Web a través de la qual totes les persones interessades a participar ho poden fer només clicant a la pestanya “Enquesta participació ciutadana”. S’han de respondre 17 ítems genèrics de manera totalment anònima. El Pla ha d’estar totalment enllestit, incloses les conclusions de l’enquesta activada, el pròxim dia 30 de novembre.

 El sotsdirector del Pla, Xavier Farré, explica: “s’ha reduït l’enquesta a 17 ítems, no són actuacions concretes però sí algunes línies estratègiques que es poden respondre en menys de 10′, i també es poden incloure comentaris; seguit d’un apartat on es poden escollir les tres accions prioritàries per a cada persona i, finalment, un seguit de dades personals com ara l’edat o sexe”.

 Juan Antonio Duro ha volgut fer una crida a la participació, en favor d’aquest document, “cap a aquelles persones escèptiques dels plans, dir que sempre serà millor per aquest territori tenir aquest pla que no tindre’l, independentment del compliment posterior, que es pot donar en major o menor mesura. Aquest Pla no és només responsabilitat de la URV, que sí que intenta que sigui atractiu i assumible, sinó que el fet que es desenvolupi o no és responsabilitat de tots els agents d’aquí i de fora i de la seua voluntat en col•laborar-hi i en tirar-lo endavant”.

 El Pla Estratègic de les Terres de l’Ebre, en la seva segona fase, es va començar a elaborar a principis d’enguany, el mes de març, a petició de la Generalitat de Catalunya per atendre una demanda dels agents del territori. El document l’estan elaborant una vintena de professors investigadors de la URV que compten amb la participació d’agents socioeconòmics i culturals del territori, repartits en 3 grups de reflexió que tracten totes les temàtics i 10 grups que aprofundeixen en una temàtica concreta cadascú, en total més de 200 persones. En la fase final d’elaboració d’aquest pla és quan s’ha obert la participació a la ciutadania.

 La finalitat última del Pla és, després d’haver fet la diagnosi econòmica de les Terres de l’Ebre, aconseguir un document que marqui el full de ruta pet tal de solucionar debilitats i aprofitar les fortaleses i potencialitats del territori i poder reactivar així l’economia de les quatre comarques de l’Ebre. El document recull les principals actuacions i projectes estratègics a curt, mitjà i llarg termini per redreçar la tan castigada economia ebrenca i aconseguir  un desenvolupament econòmic durador  i sostenible.♦

 

Link del Web “Enquesta participació ciutadana”… CLICA AQUÍ 

 

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere