Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Conferència a la UdL: “Voyager 1 i 2: Un testament de la humanitat”

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

Voyager1Distance

Dia i hora: Divendres 15 de novembre a les 19h30

Lloc: Sala de Graus de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Campus de Cappont. (Avinguda Jaume II, número 69 a Lleida)

 El proper divendres 15 de novembre tindrà lloc la conferència amb títol: “Voyager 1 i 2: Un testament de la humanitat” a càrrec d’en Josep Mallol Gurgui.

 Les sondes espacials Voyager, enlairades el 1977 constitueixen el testament més avançat de la humanitat a l’espai exterior. Si la raça humana, per la contingència que sigui, desaparegués del planeta Terra, tindria un missatger que donaria testimoni de la seva existència en les profunditats de l’espai.

 Carregades amb una tecnologia post-arribada a la Lluna i amb els millors instruments de recerca espacial de finals dels 70, van descobrir més mons que tots els descobridors humans fins aleshores. Júpiter, Saturn, Urà i Neptú, que fins aleshores, en el pitjor dels casos, eren insignificants a l’ull telescòpic, van esdevenir grans planetes amb imatges avui familiars gràcies a les seves càmeres.

 Des de 1989 fins ara mateix, s’endinsen, cadascuna en una trajectòria diferent, en l’espai profund.

 El conferenciant, Josep Mallol Gurgui, és Llicenciat en Matemàtiques per la UAB. Exerceix com a professor de Matemàtiques i Astronomia al Col·legi Claver des del 1985 a més de ser President de la Societat Astronòmica de Lleida des del 1994.

 Aquesta activitat està organitzada per la Societat Astronòmica de Lleida amb el suport del Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la Universitat de Lleida.♦

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere