Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

La UB suspèn el claustre pel bloqueig d’estudiants contra els estatuts

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

gran UB europa press

 La Universitat de Barcelona ha suspès la reunió del claustre d’aquest dimarts per aprovar els nous estatuts, després que grups d’estudiants hagin bloquejat els accessos.

 Ho han informat fonts del centre, on ara els estudiants s’han disposat en columnes des de les 8.00 hores i, cap a les 10.30, quan s’ha confirmat la cancel·lació de la trobada, s’han dispersat i han aplaudit, sense que hi hagi hagut ni els incidents ni les destrosses d’altres ocasions.

 Els membres del claustre s’han anat situant en un dels patis interiors de l’edifici, on han romàs fins que s’ha sabut la suspensió de la reunió, i fins i tot alguns han intercanviat amb els universitaris comentaris d'”incomprensió absoluta” i d’altres més còmplices, han destacat els joves.

 La UB ha apuntat que previsiblement aquest curs no es farà un altre claustre per aprovar els estatuts perquè aquest òrgan està pendent d’eleccions.

  Els estudiants han explicat que els nous estatuts suposen “una reforma que acaba amb la democràcia interna” del centre, i suposa un pas més cap a l’elitització de la universitat.

 Han deplorat que el text dóna més capacitat d’influència a les empreses: “No és aquesta la universitat que volem. Volem que tothom pugui accedir a l’educació superior”.

 A les 8.30 hores el sindicat de treballadors COS ha convocat una manifestació per oposar-se als Estatuts amb la pancarta ‘Ni la universitat és una empresa, ni qui en forma part som una mercaderia. Rebutgem l’estatut UB’.♦

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere