ESADE i el Col•legi de Notaris de Catalunya premiaran joves estudiants que sàpiguen abordar de forma creativa la mediació
Es pretén canviar la manera de resoldre els conflictes des de molt jove i integrar la mediació en la cultura d’afrontar qualsevol tipus de conflicte. La iniciativa té el suport dels departaments d’Ensenyament i Justícia de la Generalitat i va adreçada a estudiants de 1r de Batxillerat d’escoles i instituts de Catalunya.
ESADE Law School, a través del grup de Mediació, Arbitratge, Dret i Família, i el Col·legi de Notaris de Catalunya, presenten la 1a edició del Premi DIALOGA, destinat als alumnes de 1r de Batxillerat de les escoles i instituts de Catalunya que presentin treballs, escrits o audiovisuals, sota l’emblema “Què és la mediació?”.
Els treballs es poden basar en reflexions sobre com gestionar positivament els conflictes a través de la mediació, per tal de mostrar una visió que dialogant -d’aquí el nom dels premis- i comunicant es pot resoldre un conflicte, sense la necessitat d’arribar irremissiblement als tribunals. Les idees de DIALOGA giren al voltant de prevenir, col·laborar, respectar, comunicar, tolerar, conviure, créixer, compartir i comprendre, per aconseguir canviar una situació no favorable a una altra més enriquidora.
Els guardonats obtindran una beca per realitzar el curs preuniversitari Summer Program de la Facultat de Dret d’ESADE en l’edició 2014-2015. Aquesta beca estarà subvencionada per la Facultat de Dret de l’escola i el Col·legi de Notaris de Catalunya. D’altra banda, els col·legis i instituts que participin es podran beneficiar d’una formació en Mediació que es realitzarà a la Facultat de Dret d’ESADE, impartida pels experts mediadors del grup de recerca. Per la seva banda, el Col·legi de Notaris premiarà al col·legi guanyador amb material escolar.
Aquest premi s’emmarca en les activitats de difusió de la resolució alternativa de conflictes i compta amb el suport dels departaments d’Ensenyament i Justícia de la Generalitat Catalana.♦