Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Identifiquen un mecanisme cel•lular implicat en l’ansietat i la depressió / UAB

Notícia anterior
Notícia posterior

depresion77

Un equip internacional d’investigadors, amb la participació de l’Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha identificat, mitjançant experiments amb ratolins, un receptor cel·lular implicat en el control de l’ansietat i la depressió. La troballa, publicada a la revista PNAS, obre les portes al desenvolupament de noves teràpies per a aquests desordres del comportament.

 La galanina (GAL) és un neuropèptid, una proteïna del sistema nerviós, que participa en diferents processos fisiològics i, segons s’ha pogut observar en experiments amb animals, també en el control de comportaments d’ansietat i depressió. Les cèl·lules del sistema nerviós tenen tres tipus de receptors sensibles a aquesta proteïna, anomenats GAL1 , GAL2  i GAL3. Fins ara s’ha pogut estudiar la implicació dels receptors en aquests desordres de l’estat d`ànim en els dos primers casos, però no ha estat clara la implicació del receptor GAL3.

 Un equip internacional d’investigadors, amb la participació de científics de l’Institut de Neurociències de la UAB, ha analitzat per primer cop l’efecte del receptor GAL3 en l’ansietat i la depressió mitjançant ratolins transgènics que tenien bloquejada la resposta d’aquest receptor. Els ratolins modificats no presentaven cap diferència en el seu estat de salut respecte dels ratolins control, però, en canvi, sí presentaven més ansietat i depressió en les proves de comportament.

 Els resultats demostren que, efectivament, aquest receptor regula l’ansietat i la depressió, la qual cosa obre les portes a noves teràpies per al tractament d’aquests desordres.

 La recerca, publicada a Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), ha estat liderada per investigadors de la Universitat de Medicina Paracelsus a Salzburg (Àustria), amb la participació dels investigadors Xavier Navarro i Jorge J.Vilches, del Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia, i de l’Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona.♦

 
Article de referència:

Susanne M. Brunner et al. GAL3 receptor KO mice exhibit an anxiety-like phenotype PNAS. doi: 10.1073/pnas.1318066111.

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere