“La relació de la ciència amb Barcelona i viceversa” s’explicarà en tres itineraris
La relació de la ciència amb Barcelona i viceversa s’explicarà en tres itineraris gratuïts i oberts a tothom, a partir del 2 de març
La ciència i la tecnologia de l’Exposició Internacional del 1929, el passat industrial de Sant Andreu i la importància de l’espiritisme són els temes que s’hi tractaran.
Què ens diu Barcelona sobre la història de la ciència i què ens revela la història de la ciència sobre la ciutat i la seva història? Tres itineraris inèdits i gratuïts, organitzats per la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), filial de l’Institut d’Estudis Catalans, ofereixen una mirada científica a un patrimoni de Barcelona sovint desconegut.
El primer dels itineraris, titulat «Ciència i tecnologia a l’Exposició Internacional de 1929», es farà dilluns, dia 2 de març, a dos quarts de set del vespre. Es visitaran els espais que van acollir l’Exposició i es donaran a conèixer els discursos científics i tècnics que s’hi van presentar, així com les últimes innovacions i la visita de prestigiosos científics. També es descobriran altres aspectes, com l’arquitectura o les barraques que convivien amb la majestuositat de l’Exposició. Per a assistir als itineraris, que són oberts a tothom i que, tal com ja s’ha dit, són gratuïts, cal escriure un correu electrònic a itinerarischct@gmail.com que indiqui l’itinerari al qual es vol assistir i el nom dels assistents.
El segon itinerari es farà el 16 de març, també a dos quarts de set del vespre, i es titula «Indústria i ciència a Sant Andreu». En aquest cas, els assistents s’endinsaran en el passat industrial de Sant Andreu: es presentaran les indústries que s’hi van desenvolupar, els obrers que hi treballaven i les condicions en què ho feien. L’itinerari es complementarà amb explicacions sobre altres aspectes científics d’aquest barri poc conegut per molts barcelonins.
El 23 de març, a dos quarts de set del vespre, serà el torn de l’últim itinerari, «En els límits de la ciència: espiritisme a Barcelona», en què s’explorarà el món de l’espiritisme, que va tenir molt de pes a Barcelona a final del segle XIX i fins a la Guerra Civil: com va arribar a la ciutat? Què deien, els espiritistes, i quin concepte en tenia la comunitat científica? Com van lluitar per fer sentir la seva veu?♦