Les cinc universitats públiques valencianes engeguen els respectius portals amb informació econòmica i jurídica d’accés públic
Les cinc universitats públiques valencianes -Jaume I (Castelló), Miguel Hernández (Elx), València, Alacant i la Universitat Politècnica de València han engegat i d’acord amb les lleis de transparència, tant estatals com del País Valencià, els respectius portals de transparència.
Fruit d’una iniciativa conjunta que ha donat com a resultat la publicació al mateix temps dels portals de les cinc institucions, aquesta actuació se situa -en paraules de Jesús Pastor, rector de la UMH i president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV)- en el marc de la “ferma aposta d’acostament a la societat realitzada per les institucions acadèmiques”.
Permeten l’accés públic a informació econòmica, jurídica i institucional
Sota uns epígrafs consensuats -“Informació econòmica, pressupostària i estadística”, “Informació de rellevància jurídica” i “Informació institucional, organitzativa i de planificació”- els portals permeten a qualsevol persona interessada consultar, entre altres aspectes, les retribucions del personal docent i administratiu, les subvencions i ajudes públiques atorgades per cada universitat, els pressupostos anuals i les despeses en caixa fixa i de contractes menors.♦