Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

L’OCDE alerta de la importància de l’avaluació regular del professorat

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

baixa

L’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) ha alertat de la importància de l’avaluació regular del professorat per a l’educació, tot assenyalant que, a Espanya, aquest tipus d’exàmens no estan regulats. L’informe ‘Panorama de l’Educació 2015’ indica que aquest tipus d’avaluació se sol utilitzar per a la “presa informada de decisions” sobre formació addicional. Tot seguit afegeix que a Espanya, els professors dels centres públics, un 70% del total segons l’estudi, “són avaluats per accedir a la professió, però no de forma regular després”.

L’avaluació del professorat està legislada o es requereix per política o norma al 75% dels països de l’OCDE i països associats amb dades disponibles. Espanya no forma part d’aquests països i l’avaluació regular “se sol fer a través d’un procés intern al centre que es regula per disposicions de dret laboral”. De la mateixa manera, se subratlla que a la majoria de països els resultats de l’avaluació regular del professorat serveixen per prendre decisions informades sobre activitats de desenvolupament professional de professorat. I també que a onze països l’avaluació afecta al salari del professor.

Ratis a prop de la mitjana: D’altra banda, l’informe també tracta l’aspecte dels ratis. Segons s’indica, a la primera etapa d’Educació Secundària la mida mitjana de la classe a l’Estat és de 25 alumnes, una mica per sobre de la mitjana de l’OCDE, que és de 24 alumnes.♦

 

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere