Comunicat de la Universitat de Barcelona en relació amb la convocatòria de vaga del dia 2 de març
Aquest dijous, 2 de març, diferents associacions estudiantils han convocat una jornada de vaga contra les taxes universitàries. L’equip de govern de la Universitat de Barcelona vol deixar palès els punts següents:
— És necessari i irrenunciable garantir a tots els estudiants l’accés a la Universitat. Les úniques limitacions han de ser les que imposen els principis de capacitat i de mèrit, mai els obstacles econòmics. En aquest sentit, volem recordar que la Universitat de Barcelona té un programa propi d’ajuts (bkUB) al qual es destina aproximadament el 10 % del pressupost de polítiques de la Universitat. L’objectiu d’aquest programa és complementar altres beques i ajuts perquè les dificultats econòmiques no siguin un obstacle per estudiar.
— Compartim el comunicat que l’Associació Catalana d’Universitats Públiques va emetre el passat 27 d’octubre, en què s’exigia una reducció dels preus de la matrícula universitària que tendeixi a la mitjana de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), i es reclamava també al Parlament de Catalunya i al Govern la necessitat d’un model de finançament estable que asseguri la suficiència econòmica i l’autonomia de les universitats públiques catalanes.
— La jornada servirà per escoltar les reivindicacions i les propostes de la comunitat estudiantil, algunes de les quals compartim, com la necessària rebaixa de taxes. Considerem que el debat crític i serè i el respecte a tots els posicionaments són dos principis fonamentals i ineludibles de l’esperit universitari.♦