El GAMELAB més femení arrenca amb el “desig de quedar-se a Barcelona”
Amy Hening, creadora d”Uncharted’ o Todd Howard, artífex de ‘Fallout’ o ‘Skyrim’, noms destacats d’enguany
El Gamelab Barcelona 2018 ha arrencat aquest dimecres a l’hotel Hesperia Tower de l’Hospitalet de Llobregat en la seva edició més femenina. Com ha explicat el seu cofundador, Gonzo Suárez, tenen el desig “de quedar-se a Barcelona”. De fet, a la presentació del passat dia 12 el Gamelab i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) van anunciar que el congrés de videojocs se celebrarà a Catalunya com a mínim fins al 2020. “En aquest Gamelab s’avançarà més en el videojoc com a arma creativa”, ha recalcat Suárez. Fins aquest divendres, aquesta cita portarà a l’hotel Hesperia Tower grans directors creatius del món del videojoc com Amy Hening, creadora d”Uncharted’ o Todd Howard, artífex de ‘Fallout’ o ‘Skyrim’, en una 14a edició que analitzarà el videojoc com a mitjà narratiu i comptarà amb un 40 % de dones ponents.
Suárez ha manifestat que “sense tenir cap intenció” aquest és un Gamelab “femení. Tenim les grans figures internacionals de la creació femenines del món del videojoc”. De fet, ha assenyalat que “un cas curiós amb el tema de la dona creativa en el videojoc és que tot i que a la base de la piràmide no té molta presència, en l’elit amb la gent més brillant té un percentatge molt potent”. Creu que serà el Gamelab amb més concurrència que han tingut. “Ara s’haurà de pensar en reconduir aquesta inquietud perquè la industria del videojoc creixerà si està en contacte amb la industria internacional més potent”. En aquest Gamelab, ha afegit, “s’avançarà més en el videojoc com a arma creativa. Tenim un gran força de mentalització creativa”. A Suárez li agradaria que “hi hagués més cultura de l’empresa i es tractés més el videojoc com a producte perquè farà que industrialment siguem més competents”.
“Quedar-se a Barcelona”
Suárez ha dit que Gamelab té ganes “de quedar-se a Barcelona” i “el problema d’aquest any ha estat més tècnic, i hi ha hagut una reacció molt àgil per part de la Generalitat i del Gamelab perquè això es prolongui”. Ha apuntat que quan tu crees un lloc per portar gent de fora Barcelona ve molt de gust com a lloc de trobada.
La consellera Chacón
En aquest context, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha indicat que estan molt contents que aquesta nova edició del Gamelab es faci novament a Catalunya i “en concret ara a l’Hospitalet”, ha puntualitzat. “És important per nosaltres pel que significa el sector a nivell econòmic amb més de 130 empreses, més de 340 milions de facturació i més de 2.000 treballadors”. També és important, ha afegit, perquè es consolida Catalunya com “un ecosistema innovador vinculat a les noves tecnologies i l’esdeveniment en si és més transversal del que s’imagina, no és només lúdic”, sinó que es veu per exemple en coneixement.
Platonic Games
Valeria Castro, fundadora de Platonic Games, porta molts anys anant al Gamelab, en fa uns 10, i aquest és el primer, ha assegurat, que hi ha tantíssimes dones. “És una cosa que ha anat evolucionant poc a poc”. La seva empresa fa videojocs per a mòbil i, com ha explicat, creen jocs molt senzills de jugar amb una estètica molt ‘cute’ (adorable) i presenten el seu darrer joc al Gamelab. Noms destacats Pel que fa als directius, entre els noms destacats de l’edició d’enguany hi ha Kati Levoranta, directora executiva Rovio; Shawn Layden, que lidera el desenvolupament de software propi a PlayStation; i Daryl Holt, el vicepresident i cap d’operacions d’EA Sports que dirigeix tota l’execució de planificació i desenvolupament de productes per a les franquícies del grup. A més, Christian Rouffaer del Comité Internacional de Creu Roja (CICR) reflexionarà entorn de la violència en els videojocs. Destaquen convidats com Amy Hening, creadora d”Uncharted’ o Todd Howard, artífex de ‘Fallout’ o ‘Skyrim’.♦