Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Universitat de les Illes Balears: “Jornades d’Història Contemporània”

Notícia anterior
Notícia posterior

uib

Jornades d’Història Contemporània  de la Universitat de les Illes Balears

 En línia (zoom) 70 Places

Dates: 23 d’abril de 2021 Horari: 10 a 21 h.

Matrícula gratuïta … clicar aquí

Coordinació: Sebastià Serra Busquets i Elisabeth Ripoll Gil. Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts. UIB. 

PROGRAMA

Divendres, 23 d’abril – 10 h

Moderadors: David Ginard Féron i Marina Castillo Fuentesal

Presentació de les Jornades d’Història Contemporània a càrrec d’Antoni Marimon Riutort i Elisabeth Ripoll Gil.   

  1. Catalina Martorell Fullana: Les primeres republicanes i lliurepensadores a Mallorca i Menorca (1868-1900).
  2. Antoni Vidal Nicolau: El conflicte laboral dins la Companyia de Tramvies de Palma de 1919 i 1920. El paper de Llorenç Bisbal.
  3. Cristòfol Mateu Sastre: El ayuntamiento de Inca durante la dictadura de Primo de Rivera: un caso algo excepcional.
  4. Antoni Marimon Riutort: La creació de l’espai polític de l’esquerra nacionalista: les eleccions municipals de 1979 i 1983.
  5. Martí Marín Corbera: De l’«¡Ha llegado España!» al «Catalans a Madrid!»: l’evolució del franquisme català al llarg de la dictadura.
  6. Miquel Carranza Guasch: Identitat insular a les Illes Balears. 
  7. Jordi Prunés Moyà: Tribarrada vs. quadribarrada, un debat actual.
  8. Sebastià Serra Busquets i Antoni Vives Reus: Presentació del Laboratori de Turisme Cultural de la UIB.

Divendres, 23 d’abril – 16 h

Moderadors: Pere Salas Vives i Elisabeth Ripoll Gil

  1. Sebastià Feliu Cantallops: Una mirada a la història local. La Transició democràtica al municipi d’Algaida (1975-1983).
  2. Miquel López-Gual i Carles de Salort: Cartografia del passat subterrani de Maó (1936-1939).
  3. Manuel Aguilera Povedano: Italia, Reino Unido y la ocupación de Mallorca durante la Guerra Civil.
  4. Marina Castillo Fuentesal: El Conde Rossi: la seva biografia i pervivència en la memòria històrica.
  5. Maria Eugènia Jaume Esteva: Esclaus oblidats. Els camps de concentració a Mallorca (1936-1942).
  6. Rafel Cifre Romero: Republicans balears al Gulag soviètic: gènesi i trajectòria del captiveri.
  7. A. Francesc Mesperuza Rotger: El pensament d’Albert Camus, menorquí d’Algèria, en relació amb la política i els mitjans de comunicació del nostre temps.
  8. Presentacions de llibres:
  • Benet Albertí Genovart: Per millorar de fortuna. Història i memòria de l’emigració mallorquina  (1830-1930) (Documenta Balear, Palma, 2020).
  • David Ginard Féron: Ateu Martí, 1889-1936. Anticlericalisme i compromís republicà (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Barcelona, 2020). 
  • David Ginard Féron i Miquel Àngel Casasnovas Camps: Historia de las Baleares (1780-2017). De la crisis del Antiguo Régimen a la actualidad (Documenta Balear, Palma, 2021).
  • Antoni Marimon Riutort:Pere Salas Vives: L’espanyolització de Mallorca (El Gall Editor, 2020). Pere Fullana Puigserver: Bernat Nadal i Crespí. Un bisbe d’inspiració lul·liana (Illa Edicions, 2020). 
    • El triomf de Joan March. Les eleccions a Corts d’abril de 1923 (Lleonard Muntaner, 2020).
    • Història de la Humanitat (Dolmen Editorial, diversos volums).

Organització

Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts de la UIB

Col·laboració

Servei d’Activitats Culturals (SAC) i Centre d’Estudis i Documentació Contemporània de la UIB

Adreça electrònica de contacte: cedocuib@gmail.com

Programa en pdf … clicar aquí 

 

 

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere