Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

La comunitat universitària de la UPC lamenta la mort del seu professor Miquel Barceló / Totes les nostres comunitats universitàries ho lamentem

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

En una nota informativa la Universitat Politècnica de Catalunya lamenta la pèrdua del seu professor Miquel Barceló, doctor en informàtica, enginyer aeronàutic i diplomat en energia nuclear, docent de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i impulsor del Premi UPC de Ciència-Ficció.

Miquel Barceló va ser durant molts anys professor a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) des de la seva creació, el 1976, i va ser coordinador del programa de doctorat sobre sostenibilitat, tecnologia i humanisme de la UPC. Barceló també va destacar com a editor, traductor i escriptor, especialitzat en ciència-ficció. De fet, va ser una de les figures més representatives de la literatura d’aquest gènere i l’impulsor del Premi UPC de Ciència-Ficció, que convoca el Consell Social de la Universitat des del 1991. Més enllà de la ciència-ficció, va ser un reconegut divulgador científic en àmbits tan diversos com l’astronomia, la intel·ligència artificial, la robòtica o la informàtica, entre molts d’altres, exercint de docent en diferents institucions.

Com a editor, la seva carrera ha estat lligada a l’editorial Penguin Random House, on va dirigir la col·lecció NOVA, especialitzada en relats i novel·les de ciència-ficció. L’any 1996, l’Asociación Española de Fantasía y Ciencia Ficción li va concedir el Premio Gabriel a la tasca d’una vida.

Ha estat l’autor de diferents obres: ‘El otoño de las estrellas’ (Novel·la curta, 2001) i ‘Testimoni de Narom’ (Novel·la curta, 1998 i guanyadora del desaparegut premi ‘Juli Verne’ de Ciència-Ficció d’Andorra), ambdues escrites amb Pedro Jorge Romero; l’assaig ‘Ciencia ficción: Guía de lectura (1990), reeditada i revisada 25 anys després; l’antologia ‘Cuentos de ciencia ficción’ (1998), amb Pedro Jorge Romero; l’assaig ‘Paradojas: ciencia en la ciència-ficción’ (Equipo Sirius 2005); i els assajos la ‘La ciència-ficció’ (2006) i ‘Una història de la informàtica’ (Editorial UOC 2008).

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere