Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Aquest divendres obra el saló de màsters i postgraus: FUTURA (18 i 19 març)

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

Els dies 18 i 19 de març arriba una nova edició de Futura, el saló dels màsters i postgraus, que enguany posarà especial atenció en la incorporació dels estudiants al mercat laboral. L’esdeveniment que organitza Fira de Barcelona, tindrà lloc al Palau 2 del recinte de Montjuic i reunirà una cinquantena d’expositors, entre universitats públiques i privades, escoles de negocis i centres de formació que presentaran la seva oferta de títols de cara al curs 2022-23.

Amb la presència de totes les universitats públiques del país i de la majoria de centres privats, la 17a edició del Saló Futura torna amb l’objectiu de seguir promovent l’especialització entre l’alumnat post-universitari i contribuir a la millora de la seva taxa d’inserció laboral. Per fer-ho, els més de 50 expositors participants posaran a la seva disposició la més àmplia oferta de màsters i postgraus per al curs vinent, així com productes i serveis associats.

Entre els centres que participen en aquesta edició hi ha la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la  Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Oberta de Catalunya; així com la Universitat Ramon Llull, la Universitat Internacional de Catalunya, la Universitat Abat Oliva CEU, EAE Business School, ESIC Business & Marketing Schoool, o Elisava, entre d’altres.

També hi haurà escoles d’idiomes, portals educatius, centres de formació contínua i desenvolupament directiu, i un sector de recruitment.

Més formació, més inserció 

Durant els últims anys, cursar un màster o un postgrau s’ha convertit en una de les millors opcions alhora d’incorporar-se al mercat de treball. Segons dades de l’Agència de Qualitat del Sistema Universitari Català, més del 90% de les persones amb un títol de màster troben feina del que han estudiat. A més,  aquests tipus d’estudis són cada vegada més sol·licitats: en els darrers anys els seus alumnes s’ha multiplicat per dos, passant dels prop de 9.000 el curs 2010-11, als 20.000 de l’any 2018-19.

En aquest sentit, i amb l’objectiu de seguir potenciant aquesta tipologia d’estudis per tal de intensificar la millora de la taxa d’incorporació laboral entre els titulats superiors, el saló Futura posarà a disposició dels visitants un nou servei d’entrevistes entre estudiants i empreses que estan buscant incorporar nou talent a les seves organitzacions.

Anomenada ‘Tens una cita amb el futur’, es tracta d’una activitat que consistirà en entrevistes en format speed dating agrupades per branques deconeixement on les persones assistents podran entrevistar-se amb directors de pràctiques dels màsters o professionals de les mateixes empreses participants.

A través d’un format de comunicació molt utilitzat en activitats de networking professional, les persones que s’hagin inscrit prèviament tindran un minut per presentar-se i explicar quins objectius tenen. De la seva banda, les empreses hi prendran part aportant professionals que alhora també son docents d’aquests màsters o postgraus. En aquestes trobades, es podrà portar el currículum i així obtenir feedback directe sobre si el perfil aportat és competitiu per a l’empresa, o quina és la formació més adequada tenint en compte les necessitats del sector.

La presència internacional també serà destacada en aquesta edició i comptarà amb la participació del Servei Alemany d’Intercanvi Acadèmic a través de l’agència Study in Germany i de la Universitat de Ciències Aplicades del Nordoest de Suissa que engloba 9 facultats en total.

L’orientació, un pilar a Futura

Una altra de les propostes que s’oferiran en el marc del saló seran les càpsules “Orienta’t al Futur”, xerrades curtes, d’entre 10 i 12 minuts, impartides per una orientadora que donarà resposta a temàtiques concretes en la tria d’un màster i un postgrau: per què estudiar-ne un? quina oferta hi ha? què són els màsters oficials? què és un MBA? quines beques existeixen?, entre d’altres.

També es mantindrà el servei d’assessorament individualitzat i l’espai d’autoconsulta per tal de resoldre els dubtes de l’alumnat, facilitar informació i fer un acompanyament que ajudi a simplificar la tria dels estudis.

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere