Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

La Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida – Institut d’Estudis Ilerdencs: Jornada commemorativa del 50 anys de l’obra de Manuel de Pedrolo “Mecanoscrit del segon origen”(25 i 26 d’octubre de 2024)

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

La Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida, sota la seva divisa de recuperació i promoció del patrimoni literari català i la seva finalitat de donar a conèixer la figura i l’obra dels nostres escriptors, organitza, amb la Facultat de Lletres, aquesta jornada monogràfica per contribuir als actes de celebració del cinquantenari de la publicació del long seller de la narrativa catalana contemporània: el Mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo.

La Jornada es desenvoluparà en dues sessions. La del matí, de caràcter més acadèmic, tindrà lloc a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida, durant la qual es desenvoluparan les ponències encarregades a especialistes en el Mecanoscrit del segon origen, en Manuel de Pedrolo o en disciplines que poden donar noves visions de l’obra. La sessió de la tarda, en canvi, se celebrarà a l’Institut d’Estudis Ilerdencs, i consistirà en una taula rodona de to més divulgatiu en la qual diversos escriptors debatran sobre la influència de la novel·la de Pedrolo en la literatura dels darrers cinquanta anys.

Programa

MATÍ, dia 25 (Sala Víctor Siurana de la Universitat de Lleida)

10.00-10.30h Inauguració de la Jornada

10.30-11.00h Antoni Munné-JordàLes adaptacions audiovisuals del MSO

11.00-11.30h Elisabet ArmengolErotisme i ciència-ficció al MSO: aproximació des de la narrativa de gènere

11.30-12.00h Pausa

12.00-12.30h Daniele Comberiati, MSO entre utopia i distopia: hipòtesi del món que vindrà

12.30-13.00h Sara MartínAl servei del MSO: la traducció a l’anglès i els treballs acadèmics al seu voltant

TARDA, dia 25 (Sala d’actes de l’Institut d’Estudis Ilerdencs)

16.30-18.00h Taula redona: Cinquanta anys de MSO, amb Antoni Munné-Jordà (moderador), Edgar CotesDaniel Genís i Anna Pardos “Mixa”

18.00-18.30h Cloenda de la Jornada

MATÍ, dia 26

08.30-14.30h Ruta Pedrolo: Tàrrega, Castell de l’Aranyó, Castell de Concabella, amb Antoni Munné-Jordà

Organització: Salvador Escudé • Antoni Munné-Jordà • Isabel Santaulària • Joan Ramon Veny.

+++

Fotografia: Manuel de Pedrolo.

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere