Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Universitat de Girona: Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS)

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

La Universitat de Girona convoca la 13a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS) per posar en valor l’esforç realitzat pels estudiants en el seu Treball de Recerca de Batxillerat. El CRACS tindrà lloc el dimecres dia 19 de març de 2025 a la Sala de Graus de la Facultat de Dret.

Els estudiants que hi vulguin participar hauran d’enregistrar un vídeo per mitjà de qualsevol dispositiu (càmera, mòbil, tauleta…) per explicar, en un màxim de 2 minuts, el seu treball de recerca.

Entre tots els treballs que sol·licitin participar al CRACS, se’n seleccionaran un màxim de 20. Els vídeos finalistes es penjaran la pàgina web de l’esdeveniment i es projectaran durant el congrés.

Els estudiants hauran de defensar la seva recerca responent a les preguntes que els formulin els membres d’un tribunal.

Les Bases

1. Per participar al Congrés CRACS cal ser estudiant de 2n de Batxillerat i haver presentat el treball de recerca durant el curs acadèmic 2024-25.

2. Cal que els participants enregistrin un vídeo per mitjà de qualsevol dispositiu (càmera, mòbil, tauleta…) per explicar el seu Treball de Recerca. 

El vídeo ha de tenir una durada d’un màxim de 2 minuts i ha d’estar gravat en horitzontal.

Els continguts del vídeo han de ser originals i les imatges i la música, si s’escau, han de ser pròpies o d’ús lliure, i els participants hauran de disposar-ne dels drets.

3. La participació al CRACS és individual. En cas de treballs compartits, caldrà enviar un únic vídeo amb la intervenció de tots els participants. En aquest darrer cas, serà obligatòria la participació de tots els integrants en la defensa del treball el dia del Congrés CRACS.

4. La sol·licitud, el vídeo i el treball en PDF s’han d’enviar entre el 8 de gener i el 10 de febrer de 2025, inclosos.

5. El resultat del procés de selecció es publicarà el dia 4 de març de 2025.

6. La selecció es farà d’entre les sol·licituds rebudes que compleixin el que estableixen les bases de participació, i es regirà per l’originalitat, la innovació i l’aportació en la millora del coneixement de la recerca realitzada, així com el rigor en el plantejament de la investigació. També és valorarà la capacitat comunicativa i creativa a l’hora de divulgar el contingut del treball en el vídeo. El tribunal podrà tenir en compte la qualificació obtinguda com a criteri de selecció.

7. Tots els vídeos finalistes es penjaran a la pàgina web del Congrés www.udg.edu/cracs així com al canal de YouTube de la Universitat de Girona, per tal de fer possible la votació del públic.

Aquests vídeos romandran publicats el temps necessari per a acomplir la seva finalitat.

8. Després de projectar el vídeo cada participant finalista haurà de defensar la seva recerca responent a les preguntes que els formuli un tribunal durant el Congrés CRACS que tindrà lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Dret el dimecres 19 de març de 2025, durant un màxim de 5 minuts.

9. Els participants podran acompanyar la seva defensa amb suports materials (pòsters, maquetes, ginys,…) que els ajudin a mostrar la seva recerca.

10. S’atorgaran els premis següents:

  • Premi CRACS 2025 (1.500 €)
  • Premi a LA MILLOR DEFENSA (500 €)
  • Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT CIENTÍFIC (500 €)
  • Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT HUMANÍSTIC (500 €)
  • Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT DE LA SALUT (500 €)
  • Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT SOCIAL (500 €)
  • Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT TECNOLÒGIC (500 €) – Patrocinat pel Patronat Politècnica
  • Premi a LA MILLOR RECERCA EN PERSPECTIVA DE GÈNERE (500 €)
  • Premi al VÍDEO MÉS CREATIU (500 €) – Patrocinat per l’Escola Universitària ERAM
  • Premi al COMPROMÍS SOCIAL (500 €)
  • Premi a l’EMPRENEDORIA (500 €)
  • Premi del PÚBLIC (500 €)
  • Menció especial AL CENTRE EDUCATIU amb més treballs seleccionats pel Congrés

11. Per tal d’atorgar els premis, el tribunal podrà valorar, a més del vídeo, la memòria del treball de recerca presentada en format PDF.

12. Un mateix treball podrà acumular un màxim de dos premis, dels seleccionats pel tribunal, amb excepció del Premi CRACS 2025, el treball guanyador del qual no podrà aconseguir el de cap més modalitat, excepte el Premi del Públic, atès que no el selecciona el tribunal.

13. Per tal d’obtenir els premis és imprescindible assistir a la jornada i defensar presencialment el treball davant el tribunal.

14. A tots els guanyadors/es se’ls lliurarà un diploma acreditatiu dels premis obtinguts.

15. La dotació econòmica dels premis és per l’import màxim de 7.000 €, anirà amb càrrec a la unitat de despesa 02.79.007, aplicació 481.99 del pressupost de l’exercici de 2025, i s’aplicarà com a descompte a la matrícula de 1r curs de qualsevol estudi impartit a la UdG i dels seus Centres Adscrits en el qual hagin obtingut plaça. Aquest descompte començarà a aplicar-se després de considerar altres bonificacions de les quals pugui ser beneficiari el guanyador/a. En cap cas es podrà superar l’import de matrícula. En el cas dels treballs d’autoria múltiple l’import del premi es repartirà proporcionalment entre els participants.

En cas que el guanyador o guanyadora tingui gratuïtat de matrícula de primer curs per haver obtingut Matrícula d’Honor a Batxillerat, la UdG reservarà l’ajut per al curs següent, quan l’estudiant iniciï el segon curs, sempre que hagi superat els 60 crèdits corresponents al primer curs.

16. La inscripció al Congrés implica l’acceptació d’aquestes bases.

Sol·licituds

Feu arribar la sol·licitud entre el 8 de gener i el 10 de febrer de 2025 (inclosos) … clicar aquí

Calendari

Comunicació del Congrés: 8 de gener de 2025

Enviament de sol·licituds: Del 8 de gener al 10 de febrer de 2025

Selecció dels vídeos per part de l’organització: De l’11 de febrer al 3 de març de 2025

Comunicació dels vídeos seleccionats a través de la pàgina web: 4 de març de 2025

Període de votació pel Premi del públic:  Del 4 a l’11 de març de 2025 a les 14h.

Celebració del Congrés CRACS: 19 de març de 2025

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere