País Valencià: El Centre per a la Recerca i Experimentació Forestal reforça la formació pràctica d’estudiants universitaris i de cicles formatius per millorar-ne l’ocupabilitat

El Centre ha rebut 380 estudiants de diferents procedències i titulacions
El Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal (CIEF), dependent de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori del Govern Valencià, reforça la formació pràctica d’estudiants universitaris i de cicles formatius per millorar-ne l’ocupabilitat. Així, durant el 2024 va rebre a les seves instal·lacions de Quart de Poblet 380 estudiants de diferents procedències i titulacions.
En aquestes visites, l’alumnat pot conèixer de primera mà com funcionen les diferents línies de treball del centre, especialment els bancs de llavors i la producció de plantes, així com la manera d’organitzar la feina, cosa que els permet entendre millor el funcionament del sector.
Complementàriament, també el 2024, el CIEF va impartir formació especialitzada a 17 estudiants en pràctiques gràcies als convenis establerts amb les universitats valencianes, centres d’ocupació municipals i instituts d’ensenyament secundari.
El principal objectiu d’aquestes pràctiques és complementar els coneixements teòrics del sector forestal dels estudiants i facilitar l’adquisició de competències que els permeti una millor incorporació al mercat laboral.
Entre les formacions, titulacions i assignatures de grau mitjà i superior dels alumnes que han visitat el CIEF hi ha les de Producció de planta forestal, Certificats de jardineria i forestal o Aprofitaments i conservació del medi natural, entre d’altres. A més, també hi han participat estudiants del Grau d’Enginyeria Forestal de la Universitat Politècnica de València i del Grau de Ciències Biològiques de la Universitat de València, la Universitat d’Alacant, la Universitat Complutense de Madrid i la Universitat Politècnica de Madrid.
Pel que fa a les titulacions dels estudiants en pràctiques, el 48% prové de graus universitaris en Geografia i Medi Ambient, Enginyeria Forestal, Enginyeria Agrònoma i Ciències Ambientals, principalment de la Universitat de València i la Universitat Politècnica de València. D’altra banda, el 35% dels estudiants procedeix de tallers d’ocupació o centres de formació municipals, mentre que al voltant del 17% han arribat des d’Instituts d’Ensenyament Secundari de tot el País Valencià, tant de graus mitjans com superiors relacionats amb la gestió mediambiental.
+++
Fotografia: Visita al Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal d’estudiants de pràctiques. CIEF ©

