Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

“Papers” d’economia digital de l’OCDE / Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmics: Nou estudi “La sostenibilitat ambiental de les xarxes de comunicació”

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

Aquest “paper” examina l’impacte ambiental, tant positiu com negatiu, de les xarxes de comunicació, explora mètodes per mesurar aquests efectes i destaca estratègies per alinear millor les polítiques ecològiques i digitals.

 A mesura que la transformació digital i la sostenibilitat ambiental van cada cop més de la mà, sovint anomenada “transició bessona”, les xarxes de comunicació juguen un paper crucial per avançar en aquests objectius.

Donada la necessitat de mètriques per mesurar el progrés, l’informe subratlla la importància de les metodologies harmonitzades per mesurar els impactes ambientals de les tecnologies digitals i el paper dels reguladors de la comunicació en el foment de la sostenibilitat ambiental de les xarxes. També mostra les iniciatives dels països membres de l’OCDE i els esforços del sector privat per assolir els objectius ambientals.

Finalment, aborda els reptes als quals s’enfronten els reguladors per equilibrar la sostenibilitat ambiental amb altres objectius polítics, subratllant la importància dels enfocaments horitzontals i col·laboratius.

OECD (2025), “The environmental sustainability of communication networks”, OECD Digital Economy Papers, No. 372, OECD, Paris Cedex 16.

TEXT COMPLET … clicar aquí

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere