Catalunya: Avui els sindicats USTEC-STEs i CGT han convocat a la vaga tot el Personal d’Atenció Educativa (PAE)

Crit d’alarma: “El Departament d’Educació utilitza el PAE com a mà d’obra barata per atendre infants i adolescents”
La vaga és per avui 8 d’abril amb una convocatòria a les 9:30 hores a l’Arc de Triomf de Barcelona; la manifestació central de la vaga sortirà d’allà fins a les portes del Parlament de Catalunya on, a les 11 hores, una delegació compareixerà a la Comissió d’educació i FP.
La reclassificació professional dels PAE que es reclama, implica increments salarials que oscil·len entre els 284 i els 382 euros mensuals bruts, en funció de la categoria professional:
-De la categoria B a A1: increment de 382,37 € mensuals bruts (5.292,52 € anuals bruts).
-De la categoria C a B: increment de 328,77 € mensuals bruts (4.458,66 € anuals bruts).
-De la categoria D a C: increment de 284,10 € mensuals bruts (3.913,90 € anuals bruts).
La dotació de PAE per al curs 2024-25 ascendeix a 2.918 professionals, als quals se sumen 221 en categories auxiliars i de manteniment.