Un total de 53 centres educatius i 2.400 alumnes del País Valencià han participat en l’avaluació PISA 2025 que mesura el rendiment de l’alumnat a escala internacional

La prova s’ha fet en més de 80 països i mesura diferents competències de l’alumnat de 15 anys
En aquesta edició l’àrea principal d’avaluació és la competència d’aprendre en un món digital
Els resultats es donaran a conèixer a escala internacional en desembre de 2026
Un total de 53 centres educatius del País Valencià han participat durant aquest mes de maig en l’aplicació de l’avaluació PISA 2025. Es tracta d’una prova internacional coordinada per l’Organització per a la Cooperació i el Desenrotllament Econòmics (OCDE) que mesura les competències de l’alumnat de 15 anys en lectura, matemàtiques, ciències i llengua estrangera (en aquest primer cicle és anglès).
La prova s’ha desenrotllat durant el període d’aplicació, comprés entre l’1 d’abril i aquest divendres 16 de maig en més de 80 països. El seu objectiu és proporcionar informació comparativa sobre el rendiment de l’alumnat i el funcionament dels sistemes educatius. En aquesta edició l’àrea principal d’avaluació és la competència d’aprendre en un món digital.
La mostra de centres educatius ha sigut seleccionada aleatòriament per l’OCDE i està composta per 53 centres educatius públics, concertats i privats distribuïts entre les tres províncies: 28 a València, 4 a Castelló i 21 a Alacant.
Aquesta mostra representa fidelment la diversitat de l’alumnat valencià i garanteix la comparabilitat dels resultats a escala nacional i internacional.
Del total de 53 centres, 20 han sigut seleccionats com a mostra estatal, mentre que els altres 33 s’han afegit com a mostra ampliada, ja que la Conselleria d’Educació ha sol·licitat l’ampliació de dades de la comunitat autònoma per a obtindre resultats propis.
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació destaca la importància de participar en aquest estudi per a conèixer la situació actual del sistema educatiu valencià i orientar polítiques públiques basades en evidències.
Els resultats de PISA 2025 es donaran a conèixer en l’àmbit internacional en desembre de 2026, i permetran analitzar els avanços realitzats des de l’última edició, així com identificar bones pràctiques i àrees de millora en l’àmbit educatiu.
Des de la Conselleria d’Educació s’agraeix la col·laboració dels equips directius, docents, famílies i alumnat, especialment els prop de 2.400 alumnes participants, en el correcte desenrotllament d’aquesta avaluació.