Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

La UB, la UAB, la UPC, la UPF, la UdG i la UVic-UCC: Obertes les inscripcions del Programa “De la Ciència al Mercat”, que fomenta l’emprenedoria científica a alumnat de màster i doctorat

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

La Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya posen en marxa la setena edició d’aquest programa, que va dirigit a alumnat de màster i doctorat amb ganes de posar en valor la seva tesi i convertir-la en una empresa i/o formar part d’un equip emprenedor. És una formació gratuïta i presencial, que començarà al setembre.

De la Ciència al Mercat, impulsat conjuntament per sis universitats, és una iniciativa orientada a promoure l’emprenedoria científica i la transferència de coneixement entre el personal investigador. El programa està especialment dirigit a doctorands, investigadors predoctorals i postdoctorals, així com a altres professionals de l’àmbit de la recerca que vulguin explorar la viabilitat de portar els resultats dels seus projectes al mercat.

El programa consta de 100 hores de formació pràctica i especialitzada en àmbits clau com els models de negoci, la protecció del coneixement mitjançant la propietat intel·lectual, la validació de tecnologia i l’estratègia per a la creació d’start-ups o spin-offs. A més, el programa incorpora l’acompanyament de mentors amb experiència en innovació i emprenedoria, així com espais de trobada amb altres investigadors, emprenedors i representants del sector empresarial. 

Amb un format híbrid que combina sessions presencials i en línia, el programa permet als participants adaptar-se a les seves càrregues de treball i avançar al seu propi ritme. Es desenvoluparà de setembre a desembre de 2025. 

Les anteriors edicions que s’han fet del Programa han comptat amb més de 150 participants i han ajudat a crear dotze noves empreses emergents, com Gate2Brain, Mitiga Solutions, o Koa Biotech, entre d’altres. 

De la Ciència al Mercat està subvencionada pel Departament d’Empresa i Treball i compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus. La iniciativa busca contribuir a la consolidació d’un ecosistema d’innovació basat en el coneixement, impulsant la creació de projectes amb impacte social i econòmic a partir de la recerca generada a les universitats catalanes.

PROGRAMA detallat … clicar aquí

Formulari d’inscripció … clicar aquí

Dibuix: “De la Ciència al Mercat” (India Bioscience ©).

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere