El Govern català aprova el conveni amb l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic / OCDE per a la millora dels resultats educatius

El projecte tindrà una durada de 4 anys (2025-2028) i una inversió de 370.000 euros anuals
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat subscriure el conveni entre la Generalitat i l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) per a la millora dels resultats educatius. El projecte tindrà l’objectiu d’identificar mesures destinades a millorar el rendiment de l’alumnat en competències bàsiques i assegurar que aquestes mesures promoguin l’equitat i la inclusió, abordin les desigualtats i garanteixin que tot l’alumnat tingui accés a oportunitats educatives de qualitat. Això permetrà, finalment, assolir la reversió dels resultats educatius a Catalunya.
L’Executiu també ha aprovat destinar un import de 370.000 anuals, durant els 4 anys que durarà el projecte, per atendre les despeses derivades de la seva implementació.
El conveni es desenvoluparà en quatre fases:
- Diagnòstic i assessorament (2025).
- Implementació inicial de polítiques i seguiment (2026).
- Continuació de la implementació i seguiment (2027).
- Difusió dels resultats (2028).
L’OCDE elaborarà:
-Un informe integral que proporcionarà tant un diagnòstic del sistema educatiu com recomanacions de polítiques educatives concretes (document que es publicarà).
-Un document intern anomenat ‘Prioritats per a l’acció’ per a ús de les autoritats catalanes.
-Un informe de seguiment complet a final de 2026 i 2027.
-Un informe final que sintetitzarà els resultats del projecte i que contribuirà a l’intercanvi de coneixements a escala nacional i internacional sobre les lliçons apreses per a la implementació de la reforma educativa.