Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

LERU i organitzacions associades: “Esmenes conjuntes a la proposta Erasmus+”

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

La Lliga d’Universitats de Recerca Europees (LERU), juntament amb organitzacions associades de tot el sector de l’educació superior, demana un programa Erasmus+ ambiciós i amb visió de futur per al període 2028-2034.

L’educació i la formació són fonamentals per a la resposta d’Europa al canvi social, tecnològic i econòmic. No són polítiques perifèriques, sinó essencials per a l’èxit i la competitivitat a llarg termini de la UE.

A partir de la crida del sector a una inversió d’almenys 60.000 milions d’euros, proposem esmenes específiques a la proposta de la Comissió Europea per al proper programa. Aquestes esmenes reafirmen el paper central d’Erasmus+ en l’avanç de l’Espai Europeu d’Educació juntament amb la Unió de les Competències, i en el suport al desenvolupament personal, educatiu i professional dels estudiants.

Erasmus+ ha de continuar situant la mobilitat per a l’aprenentatge i la cooperació transnacional al centre de la seva missió, garantint alhora la qualitat, la inclusió i l’impacte a llarg termini.

Les esmenes se centren en les següents àrees prioritàries:

1. Objectius del programa: Reafirmar el suport a la mobilitat per a l’aprenentatge i la cooperació institucional en tots els camps d’estudi com a objectiu central.

2. Assignació pressupostària per al sector de l’educació superior: Augmentar el pressupost total a almenys 60.000 milions d’euros i establir assignacions pressupostàries indicatives entre els sectors de l’educació i la formació.

3. Procediment de comitè: Reintroduir el procediment de comitè com a marc adequat perquè els estats membres i els observadors contribueixin a la implementació.

4. Beques Erasmus+ en àmbits educatius estratègics: Garantir que les beques Erasmus+ aportin un valor afegit real als beneficiaris sense desviar recursos dels aspectes bàsics del programa.

5. Sinergies amb altres puntuacions de finançament de la UE: Crear sinergies més explícites entre Erasmus+ i altres programes de la UE.

6. Tercers països associats al programa: Proporcionar una via clara i predictible perquè el Regne Unit i Suïssa renovin la seva associació.

7. Dimensió internacional: Reforçar la col·laboració internacional oferint més oportunitats de mobilitat, cooperació i diàleg polític que serveixin als interessos mutus d’Europa i els seus socis.

8. Estudiants i personal en risc: Millorar sistemàticament la resiliència d’Erasmus+ i la seva capacitat per donar suport a les institucions d’educació superior, els estudiants i el personal en situacions de crisi.

El professor Kurt Deketelaere, secretari general de la LERU, afirma: “Totes aquestes àrees prioritàries d’Erasmus+ són, per descomptat, importants, però avui m’agradaria cridar l’atenció sobre l’última àrea prioritària, que fa referència a les institucions, els estudiants i el personal en risc. En particular, m’agradaria destacar la proposta d’establir un programa de beques específic per a “defensors dels drets humans” per subratllar els valors democràtics i humans. L’adopció d’aquesta proposta il·lustraria una vegada més el suport d’Europa a la construcció i l’intercanvi de coneixement, l’educació i l’aprenentatge, la recerca i la ciència, la democràcia i els drets humans en un context global”.

Nosaltres, com a organitzacions d’educació superior, estem preparats per donar suport activament als colegisladors durant les negociacions, explicant les nostres propostes, compartint proves de la pràctica i contribuint constructivament al disseny final del proper programa Erasmus+.

Amb els objectius, la governança i el nivell d’inversió adequats, Erasmus+ pot continuar donant resultats a gran escala per a la base de talents i la posició global d’Europa. Estem compromesos a contribuir plenament a fer que això passi.

Signatures:

LERU – CESAER – Coimbra Group – ESN – ESU – EURASHE – EUA – The Guild – ACA – AURORA – DAAD – EAIE – ECIU – EUF – UNICA – UNIMED – YERUN

Llegiu la carta de presentació … clicar aquí

Llegiu les esmenes conjuntes … clicar aquí

Llegiu la proposta Erasmus+ de la Comissió Europeaclicar aquí

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere