Lo Campus diari

Premsa universitària i escolar de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer

Catalunya: El Campus de Salut Clínic-Universitat de Barcelona i el Campus Salut de la Regió Sanitària Girona, declarats “Projectes estratègics de País”

Data publicació
Notícia anterior
Notícia posterior

El Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya ha aprovat declarar l’interès general del futur Campus de Salut Clínic-Universitat de Barcelona (UB) i del Campus de Salut de la Regió Sanitària Girona. Es tracta d’un pas endavant molt important que fa el Govern per donar prioritat política i institucional absoluta a dos projectes estratègics que transformaran el sistema hospitalari, de docència i de recerca de Catalunya.

Aquesta declaració permet continuar accelerant la tramitació urbanística i el desenvolupament de les dues actuacions, cridades a donar un nou impuls a l’assistència sanitària, la formació i la innovació biomèdica del país i a consolidar Catalunya com un dels principals pols europeus en salut i ciències de la vida.

La declaració d’interès general, a més de posar de manifest el paper central de les dues iniciatives per al futur del país, té efectes concrets en la seva execució. D’una banda, en l’àmbit energètic, reforça que aquests projectes puguin accedir a una tramitació prioritària pel que fa als permisos de connexió i capacitat a la xarxa elèctrica, que es planifica en l’àmbit estatal. Això és especialment rellevant perquè la implantació de grans equipaments sanitaris i de recerca requereix una potència energètica elevada, i amb aquesta declaració, es reafirma la seva posició perquè siguin considerats projectes prioritaris en l’assignació de capacitat i connexió.

D’altra banda, en el cas específic del Clínic, la declaració fa possible que els terrenys de l’avinguda Diagonal qualificats actualment com a equipaments esportius es puguin destinar al nou campus. Aquest punt va acompanyat d’un altre acord del Consell Executiu d’aquest mateix dimarts (19/05/2026) que ratifica la desafectació dels terrenys de la Universitat de Barcelona, a l’avinguda Diagonal de Barcelona. Aquesta decisió permet que els terrenys deixin de tenir la consideració de béns de domini públic vinculats al servei universitari i puguin ser posteriorment adquirits per la Generalitat per destinar-los al futur campus. El tràmit s’emmarca en el conveni signat a principis d’any entre la Universitat de Barcelona i la Generalitat que recull el compromís de la mateixa Generalitat d’adquirir aquestes finques per un valor de 135,25 milions d’euros.

Notícia anterior
Notícia posterior
PUBLICITAT
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
NEWSLETTER
Butlletí quinzenal gratuït dels Continguts Diaris
ErrorHere